Žuvies nauda

PRIMINIMAS!

Sveikatingumo ekspertai sutartinai teigia, kad kiekvieno žmogaus maisto racione žuvis turėtų atsidurti bent 2 kartus per savaitę! Didžioji dalis žmonių vengia valgyt žuvį dėl įvairių priežasčių. Pristatome keletą MITŲ, kurie gali mažiti žuvies vartojimą:
🐠 Riebi žuvis nėra sveika;
🐟 Žuvis – brangesnis produktas už mėsą;
🐠 Mėsa – naudingesnis produktas už žuvį;
🐟 Lietuvoje nėra kokybiškos žuvies. Laisvėje gyvenančiose žuvyse yra susikaupę pavojingai dideli gyvsidabrio kiekiai;
🐠 Norėdami išsaugoti žuvų išteklius, privalome jų nevalgyti;
🐟 Rūkyti žuvies produktai yra nesveiki;
ĮSIMINKITE, kad tai yra tik MITAI ir šiandien vakarienei pasirinkite žuvį!

Šviežios žuvies nauda

Žuvis yra labai maistingas maistas, kuriame gausu vitaminų ir mineralų. Atitirpinant šaldytą žuvį, dalis natūralaus vandens gali būti prarasta, todėl po kepimo, nebus tokia drėgna kaip šviežios žuvies. Vandenyje tirpūs žuvies vitaminai , tokie kaip vitaminas B12, gali ištirpti atšildant, tačiau riebaluose tirpūs vitaminai išliks. Taigi, šviežia žuvis paprastai išsaugo daugiau maistinių medžiagų nei šaldytos žuvys, todėl po kepimo jos minkštimas tampa švelnesnis, žuvis yra skanesnė ir sveikesnė.

Kaip atpažinti ar žuvis šviežia?

Šviežios žuvies žiaunos turėtų nebūti praradusios savo natūralių savybių ar spalvų. Jei žuvies žiaunos atrodo papilkėjusios, pasidengusios gleivėmis, tai sufleruoja apie pradėjusią gesti žuvį. Tas pats būdinga ir pelekams – senos ar senai pagautos žuvies pelekai ir žvynai yra trapūs, lengvai iškrentantys, praradę naturalią drėgmę ir spalvą.
Termiškai neapdorota balta žuvis, tokia, kaip otas, menkė, turėtų būti permatoma ar balkšva, jei žuvis yra matinė, tai reiškia ji nebėra šviežia. Šviežia raudona žuvis, tokia, kaip tunas ar lašiša, yra sodrios raudonos spalvos, elastinga, įspaudus pirštu, turėtų nelikti įdaubų. Tai parodo, kad žuvies raumenys vis dar standūs.

Vitaminas D žuvyje ir receptas pasistiprinimui!

Saulės spinduliai vaišina mus vitaminu D, tačiau kai vis dažniau dangus nebėra toks saulėtas vitamino organizme ima trūkti. Nors mūsų odos ląstelės gali sintezuoti vitaminą D veikiant saulės spinduliams, asmenims, kurių saulės spinduliai yra riboti dėl gyvenimo būdo veiksnių, gali prireikti vitamino D iš maisto šaltinių, o taip pat ir mums visiems kartu pavyzdžiui artėjant šaltąjam metų sezonui. Organizme vitaminas D padeda palaikyti sveikus kaulus, reguliuodamas kalcį – pagrindinį mineralizuoto audinio komponentą. Lašišose, skumbrėse, šprotuose yra vitamino D, tad įtraukus šių rūšių žuvis į savo mitybą, galima išvengti vitamino D trūkumo.